Thursday, March 12, 2009

Anwar terdiam mendengar ucapan Pak Lah.

Jarang sekali berlaku seorang pembahas sehebat Anwar mampu dijinakkan. Namun itulah antara keajaiban yang berlaku beberapa hari lepas. Anwar terdiam mendengar ucapan Pak Lah.

di petik dari sebuah laman blog pro pembangkang Sayuti Omar, menyatakan antara tetamu yang hadir sama dalam pertemuan tersebut ialah Selain nama Anwar, Drs H Muhammad Yusuf Kala, Naib Presiden Indonesia juga Dr Bohkin Bhalakula, timbalan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri Thailand.

Ingatlah kepada bidalan lama yang masih relevan sekiranya tidak ada mengada tempua tidak akan bersarang rendah. Pastinya kehadiran Abdullah dan Anwar ke madrasah Nurul Iman itu ada rahmat dan yang pastinya mereka dihantar oleh Allah untuk bertemu, bertentangan mata dan berjabat salam.

Apa yang dapat disaksikan dan dirasakan ia sungguh memberi erti besar. Tidak mustahil dalam menghuraikan erti dan hikmah pertemuan Abdullah – Anwar tengah hari tadi ia menyebabkan selesama Najib semasa membentang minit bajet di parlimen tadi semakin melarat dan mungkin akan membawa kepada demam dan panas kepada pula..

Hidup Pak Lah..... !!!

8 comments:

Anonymous said...

berdiam adalah lagi baik daripade berkate2

jangan mencelah apebila orang memberi hujah...@ khotbah..

diam bukan beerti kalah tapi berfikir......

Penggali Kubur said...

Namun Pak Lah tidak berupaya membuatkan rakyat tertarik mendengar ucapan beliau kerana beliau banyak retorik dan tidak ada idea.

Mungkin kurang membaca buku dan terlampau banyak tidur.

Najib pun sama. Pemimpin UMNO lain pun sama.

Malang bagi UMNO.

Yang ada cuma spesies burung kakak tua.

Anonymous said...

cepat lah belah pak lah.
1. itu org ajaran sesat
2. hulu langat dah banjir lepas Pak Lah lawat.
3. Pak Lah nak lecture kaki jubur tegar... silap silap buntut dia plak yang kena.
4. Makan la tengahari dgn menteri kabinet sebelum badjet, tapi Pak Lah boleh pergi ulu langat makan tengah hari.. rugi duit minyak rakyat. bodoh.

Anonymous said...

ucapan pak lah sangat menarik dan boleh membawa kita ke alam mimpi. Zzzzzzzz ngantuk ni! Bila bersara nanti Pak Lah layak jadi ketua kampong aje.

Jeepers Creepers said...

apa masalah sebenar owner blog ni. nampak sangat blog ini rekaan PR. kalau ahli UMNO sejati, dia tidak akan menghina mana mana ahli UMNO lain.

sudahlah tak payah nak berselindung dibalik nama UMNO. kat akhirat orang kenal juga kau nanti.

Jeepers Creepers said...

kalau tak keluar komen aku tadi nampak sangat owner ni pilih bulu

Unknown said...

jarang memang jarang kalau kita nak tengok anwar terdiam biler dengar orang lain berucap. nak nak pak lah. tapi kita tak tau apa yang pak lah cakap. kalau bleh bagi la isi kandungan apa yang pak lah cakap. bleh gak kita share dari buat spekulasi je. mana la tau pak lah offer anwar half of harta dia sebab tue anwar terdiam. kita tak tau the real isu la..

Anonymous said...

Woi..aku lagi terdiam dengar Ali Ketam bagi ucapan..hehehe