Wednesday, December 9, 2009

Najib minum arak secara terbuka? Peluru untuk pembangkang

Lihat gambar diatas? Apakah yang anda dapat saksikan? Gambar diatas diambil oleh Bernama sempena lawatan rasmi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ke Thailand bertemu dengan Perdana Menteri Thailand, Abhisit.

Persoalannya, mengapakah Najib membenarkan gambar seperti ini disiarkan oleh Bernama? Bukankah ini akan menjadi peluru bagi parti pembangkang terutamanya PAS? UMNO tidak boleh biarkan gambar-gambar sebegini dijadikan peluru oleh parti pembangkang untuk menjatuhkan kita.

Fikir-fikirkanlah.

22 comments:

Anonymous said...

Arak is nothing compared to Altantuya!!!
so no issue brother, macam tak tahu sapa Najib!!!
Orang UMNO biasa la!!! menyanyi pandai, minum ok, entot entot pun bijak, macam macam bolih... tak kan tak tahu brother!!! duit pun banyak jadi semua serba bolih!!!!!

kulatlapok said...

salam bro, memnag gambar boleh mencritakan seribu maksud. Tapi sebenarnya kalau menteri kita ke luar negara, KLN semuanya dah aturkan apa yg harus dihidangkan apa yg tidak boleh dihidangkan. hanya mereka yg mengethaui sahaja.

Anonymous said...

super imposed kot, Piem 1Malaysia mana ada minum arak....

Akubas86 said...

Salam...

Kebiasaannya apabila negara2 jiran menganjurkan program seumpama ini mereka sudah sedia maklum protokol2 ini. Itu mungkin bukan arak.

armouris said...

info tentang arak kat sini
- Ketagihan Arak
- Penyalahgunaan Arak

awejeli said...

Piem 1Malaysia minum teh ooo je......

anakjatiperak said...

bersangka baik je ler...tu bukan arak..teh O thailand.

anakjatiperak said...

depa laga gelas jer..meraikan arbishit.Buka dia teguk..abishit sorang jer yang tegok.PM 1Malaysia tak minum arak.tak tau ler kalau ada orang umno boleh sahkan...

Anonymous said...

Boleh jadi arak boleh jadi bukan arak. Jika dilihat cara minum ia adalah cara minum arak. Kalau bukan arak sekalipun, bukan satu Malaysia sahaja bahkan satu dunia, andaiannya minum arak.

Anonymous said...

Hello Bro..

Biarkanlah Najib nak minum arak apa sal sebuk2 biasalah minum arak baru ada kelas 1...datuk JJ kaki minum gak tak ada hal punye...umno pejuang bangsa...bro..

umno kini...

Anonymous said...

Hmmmm merah cantik air tu dan berlaga gelas pula dengan Abhisit. Najib kan orang baik..? Bersangka baik sajalah walaupun buruk...

Mengapa nak susah susah minum teh O dalam gelas arak niiii..?? Isi arak sajalah kan senang...?

Tak Suka Fitnah Orang said...

ADAKAH BENAR DATUK SERI NAJIB MINUM ARAK? SIASAT DULU, JANGAN MAIN TUDUH JER...

Apabila kita lihat sekali, tanpa soal selidik kita akan membuat andaian sendiri bahawa memang benar itu adalah arak.

Bagi mereka yang arif tentang lawatan protokol di peringkat antarabangsa, Negara-Negara ada menyediakan sejenis minuman buah khas buat tetamu yang beragama Islam. Minuman ini adalah sejenis Jus buah-buahan seperti Epal dan Nenas.

Aik, Anwar Ibrahim tak tahu ke? Bukan dia selalu pergi luar Negara. Diakan ramai 'sahabat' dari luar negara.

Hmm... Pembangkang fitnah lagi. Kalau setakat hendak menipu orang-orang kampung bolehlah. Jika orang yang profesional dan arif tentang perkara ini, dan kemudian mengiyakan fitnah, sememangnya orang ituterlibat dalam fitnah ini.

Datuk Seri Najib tidaklah sebodoh itu. Beliau tidak akan melakukan sesuatu yang memalukan Agama, Bangsa dan Negara.

Yang pembangkang, terus memfitnah. Ditayang gambar ini di seluruh akhbar-akhbar mereka. Tak ada nak siasat dahulu betulkah air yang Datuk Seri Najib minum itu ada kandungan arak ataupun tidak? Bukannya hendak dengar penjelasan Datuk Seri Najib terlebih dahulu mengenai air yang beliau minum pada ketika itu? Tahu-tahu, terus membuat andaian membabi buta.

Niat murni Datuk Seri Najib ke Selatan Thailand untuk menyelesai dan membela umat Islam di kawasan tersebut telah disalaherti oleh Pembangkang. Pembangkang seolah-olah cemburu dan tidak puas hati dengan pendekatan Datuk Seri Najib yang lebih terbuka dalam isu Selatan Thailand.

Kepada rakan-rakan lain, sila siarkan gambar ini dan beri penerangan di dalam blog anda. Kita tidak boleh biarkan Perdana Menteri kita dicemar dengan fitnah Pembangkang. Ayuh, kita terangkan pada mereka.

Anonymous said...

Najib tak sebodoh itu nak membiarkan gambarnya jika betul itu arak disiarkan di media malaysia..aku tak fikir itu arak...

Anonymous said...

tapi.... atas kapal terbang MAS tu pun ada arak juga. orang ISELAM pun boleh mintak. tak ada hal pun kalau nak tonggang. kan MAS tu dimiliki oleh orang Afrika kan..

apa macam dengan 1 mentethree dulu, kena tangkap sedang teguk arak, siap tepuk punggung pelayan lagi, kes tu senyap je. amacam bro.

Anonymous said...

tak kisahlah arak atau bukan.. yang penting kita semua termakan hasil judi dan arak di malaysia, negara islam yang ternama di dunia.. hahahaha..

Anonymous said...

pe hal najib nak rasa takut minum arak terang2..?
letup org terang2 pun kacang bagi piem 1000 msia ni..

Anonymous said...

apa bezanya minum atau tak? serupa je.. malaysia boleh!

Petr Ikhwan said...

hak2..itu teh'0' jer la..dia kan alim ulamak mana la nak minum alcoholz..

amok said...

tu bukan arak la.. aku yg dok tengah-tenagh dan check minuman tu.. tu jus epal la..bertaubat la kalau ada saudara seilam dgn sy yg salah faham dan menabur fitnah

Anonymous said...

Arak adalh punca dan ibu segala maksiat! so mmg dia ni haprak! taklayak jadi pemimpin! Puak2 Umno yg kebykannya xberpikiran tinggi dan jadi pak turut ramai kata mcm ni. Stdrdlar, ak pun jd dia pn suka songlap! Itu dosa dia! apa Aku kesah! Tapi ko xtahu ker? setiap undi drpd anda adalh doasa yg xdpt diampunkan kerana anda telah memilih dan menyokong haprak2 menjadi org2 penting di parlimen dan negara!

Anonymous said...

haha.. makan duit rakyat selamba je.. bom org pkai c4 relax je.. maen sane sini ok je.. ni kan minum.. dosa sike t je bro.. ape ade kesah.. hahhahaa.. najib2.. anak didik mahathir..

Hamba Allah said...

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu mereka itu. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim.