Thursday, May 14, 2009

Wira yang menggagalkan '916-Anwar' ditendang

Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Haji Aman mengucapkan tahniah
kepada Datuk Peter Pang En Yin selepas beliau dinamakan sebagai Timbalan Ketua Menteri


Dalam peperangan 'panglima' yang setia harus dijaga.

Ketika kita semua 'terkesima' dengan serangan perang psykologi ciptaan Anwar yang hebat iaitu 16 September Datuk Raymond Tan Shu Kiah, bekas Timbalan Presiden SUPP telah muncul sebagai wira. Semua hampir terkejut apabila SUPP di bawah Yong Teck Lee tiba - tiba berlaga angin dengan serius dengan BN maka akhirnya membawa parti itu keluar BN.


Tetapi yang agak menyelamatkan keadaan ketika itu ialah Datuk Raymond. Dia secara tegas mengistiharkan dirinya keluar dari SUPP dan menjadi ahli DUN 'bebas', menyokong BN. Lama juga dia hendak buat keputusan parti BN mana yang hendak dimasukinya. Akhirnya minggu lepas dia mengisthiharkan dirinya memasuki GERAKAN dan BN berjaya mengekalkan jumlah kerusi di Sabah.

Ini peluang terbaik kita di Semenanjung untuk mengeratkan lagi hubungan dengan Sabah, itukan konsep 1Malaysia apabila parti berimej Malaysia mula menapak serius di Sabah dengan kemasukan Timbalan Ketua Menteri ke GERAKAN. Namun peluang ini dilepaskan Datuk Raymond dipecat dari jawatan Timabalan Ketua Menteri dan diganti dengan Pang dari LDP.

Lebih parah lagi ini memperlihatkan Najib langsung tidak menghargai semangat setia kawan yang ditunjukkan oleh Datuk Raymond. Ketika saat genting Datuk Raymond di julang tetapi ketika kita selesa Datuk Raymond ditendang.....

Kalau apa - apa berlaku di Sabah selepas ini ia salah Najib. Yong Teck Lee sudah tentu tersenyum membaca berita Datuk Raymond ditendang.

No comments: