Monday, November 23, 2009

Shafei Abdullah - Najib penyelamat

Tuduhan mengenai Datuk Shafei Abdullah SU Politik Najib

Laporan dalam blog YB Wee Choo Keong mengenai tuduhan Datuk Shafei Abdullah yang terbabit dalam isu Up Town Danau Kota Menteri Wilayah tidak menjawab soalan itu -

Jawapan Menteri:

Menteri enggan menjawab soalan/isu ini. Saya terus berdiri meminta beliau menjawab. Beliau masih enggan menjawab dan cuba meminda kepada isu yang lain. Saya terus berdiri menekankan bahawa Menteri perlu menjawab isu ini. Menteri terpaksa menjawab bahawa Datuk Shafie tidak mencampuri tangan dalam pentadbiran DBKL. Saya mencelah dan memberi contoh mengenai dengan gerai makan Restoran Rashatini di mana gerai tersebut telah melarang udang-undang DBKl dan Kerajaan Persekutuan kerana ia menduduki di atas kaki lima dan DBKL telah bersetuju untuk mengambil tindak untuk merobohkan gerai tersebut. Selepas campur tangan Datuk Shafie Abdullah DBKL tidak berani mengambil tindakan. Saya terpaksa memberitahu Dewan yang Mulia bahawa saya telah dimaklumkan perkara campur tangan Datuk Shafie oleh Datuk Amin, Timbalan Ketua Pengarah DBKL.

Nota: saya akan memberi jawapan Menteri yang terperinci selepas saya menerima Hansard di Parlimen.

Namun dalam membuat tuduhan tersebut – MP Wangsa Maju itu tidak membuat sebarang laporan polis mengenai tuduhan – sama ada SU Politik itu melakukan rasuah atau tidak. Setakat ini juga SPRM masih tidak juga bertindak untuk menyiasat isu ini. Namun umum tahu bahawa Najib adalah orang yang menghalang dari Shafei Abdullah - SU POLITIKNYA dari terus di siasat. Najib dalam usaha kononnya mahu membersihkan UMNO dari rasuah masih kekal menyelamatkan kronis nya yang melakukan rasuah. Bagaimana mahu membersihkan UMNO - selamatkan UMNO segera!

No comments: