Wednesday, November 4, 2009

Rosmah guna jet Tiong King Sing


Menurut sumber dalaman Umno isteri tercinta Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dilaporkan menggunakan jet peribadi milik Ketua Pegawai Eksekutif Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB), Datuk Seri Tiong King Sing yang dikaitkan dengan skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ).

Beliau dikatakan telah mengguna salah sebuah jet mewah kepunyaan Tiong beberapa kali untuk tujuan peribadi.

Bagaimanapun, nama Rosmah tidak diheret sepanjang isu yang menarik perhatian rakyat Malaysia itu berlangsung.

Adalah difahamkan Najib kini sedang berusaha untuk membersihkan nama Rosmah supaya tidak terkait dalam penyiasatan skandal PKFZ dengan menubuhkan berbagai jawatankuasa bertindak bagi mengaburi mata rakyat.

Sebelum ini laman web Malaysia Today juga mempersoalkan kaitan Rosmah dengan Deepak Jaikishan, salah seorang daripada lima pengarah sebuah syarikat, Carpet Raya Sdn Bhd (492434-H).

Laman web itu juga mempersoalkan kaitan Rosmah dengan sebuah syarikat, Carpet Raya Sdn Bhd (492434-H) yang dimiliki lima pengarah dengan jumlah saham yang sama banyak dan modal berbayar RM8.7 juta.

Selain Deepak, empat lagi pengarah ialah Jaikishan Rewachand a/l Rewachand Bhojumall, Tekwani Durupadi Jaikshen a/p Tulsidas, Rejesh a/l Jaikishan dan Dhanesh a/l Jaikishan Rewachand.

Dokumen Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) menunjukkan kesemua mereka memiliki jumlah saham yang sama banyak dengan modal berbayar RM8.7 juta.

Akaun terakhir syarikat yang didaftar 10 tahun lalu menunjukkan syarikat itu memiliki aset hampir RM90 juta dengan tanggungan keseluruhan RM67 juta dan simpanan melebihi RM12 juta.

Secara rasmi, pendapatan syarikat pada 2005 adalah RM122 juta dan keuntungannya lebih RM7 juta tapi nilai sebenarnya dijangka jauh melebihi angka berkenaan.

Keuntungan besar syarikat yang menjalankan perniagaan menjual karpet itu menimbulkan kecurigaan.

Nilai pendapatan dan keuntungan itu terlalu menjolok mata untuk sebuah perniagaan karpet.

3 comments:

bprcia@sinarhairan said...

Ini Rosmoh, apa yang dia tidak terlibat? tangkap je dia tu..

Anonymous said...

dulu masa paklah ko kaitkan khairy....sampai ke projek jamban pon ko kata khairy..... la ni ....ko kaitkan dgn rosmah....sampai jual karpit pon ko kaitkan dgn rosmahhh.....

dasar kaki fitnah....mampus la puak2 munafik ni yg siang jadi imam mlm main bontot.

siang ajar kuliah agama tapi pegi haji makan duit rasuah.

Unknown said...

Pemuda Umno Kenapa Tak Buat Laporan Polis dan Minta SPRM Siasat...

Pemuda Umno jangan jadi bacul dan jangan jadi bodo macam L. Rosmah isteri tercinta Perdana Menteri, ke hulu ke hilir menggunakan jet peribadi milik Ketua Pegawai Eksekutif Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB), Datuk Seri Tiong King Sing yang dikaitkan dengan skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) atas kepentingan apa?

Rosmoh yang memang terkenal dengan sikap “lavish” dan “big spender” dikatakan telah mengguna salah sebuah jet mewah kepunyaan Tiong beberapa kali untuk tujuan peribadi.
Seterusnya di dalam..

Kenapa pemuda Umno begitu dayus dan buta sekali untuk tidak mengheret Rosmah sekali kemuka pengadilan sepanjang isu yang menarik perhatian rakyat Malaysia itu berlangsung? Baca berita penuh daripada Blog Umno.

kalau Pemuda Umno nak menegakkan kebenaran dan keadilan semata-mata nak selak kain orang lain dan kain sendiri nak ditutup rapat-rapat, itu namanya pejuangan “taik babi”. Kalau berani buatlah laporan polis pasal Rosmah. Minta SPRM siasat pasal Rosmah atau pun takut hilang jawatan bila berbuat demikian? Weh malulah sikit. Memang etullah kalau selama ini Pemuda Umno dilabelkan sebagai Pemuda Cap Ayam yang bacul kerana berkokok tak tahu masa dan tak kena pada tempat.

Tingkah laku Rosmah tu bukan sahaja menggelikan pembangkang, malah kalangan Umno sendiri pun tak tahan lagi. Habis kenapa berdiam diri sahaja bila model mentimun tu buat hal? Pemuda Umno dahlah Cap Ayam, lagi teruk tak ada telur pulak tu. Baik kerat je telur tu bagi makan anjing, kan lagi bagus. Lepas elok semua Pemuda umno pakat ramai-ramai masuk Puteri Umno.

Kalau nak buat laopran pasal Nik Aziz tu, kepilkan sekali kes Rosmah, barulah adil namanya tu..

kedahlanie