Tuesday, January 7, 2014

NAJIB MUST GO - Preparing Hisham as the PM

Hisham to be the next PM






Politik dalam Umno semakin tersepit. Tersepit kerana Umno sentiasa diperhatikan dan kedudukan Umno sentiasa di cabar. Najib Tun Razak hari ini sedang menunggu saat untuk dijatuhkan. Berpaut pada Hisham adalah satu langkah terakhir beliau dalam menyembunyikan segala huru-hara serta perbuatan yang telah beliau lakukan.

Najib penuh dengan masalah, mulai dari saat beliau Timbalan Perdana Menteri lagi. Isu Altantuya adalah isu besar yang tidak boleh dipandang ringan. Isu ini menjadi bebanan kepada Umno dan Umno akan terus dipersoalkan kerana isu ini. Najib dan isteri beliau Rosmah adalah watak utama dalam isu ini. Dalam pada itu pentadbiran Najib yang sering tersasar dalam membuat keputusan semakin ketara. Umno semakin parah di bawah beliau dan mahu tidak mahu semua ini juga berpunca dari isteri beliau yang dikatakan sebagai PM sebenarnya.

Menyembunyikan salah laku beliau serta menyelamatkan beliau dari dihadapkan semula atas tuduhan – tuduhan jenayah Najib perlu menyiapkan pengganti. Tidak lain orangnya adalah Hishammuddin. Hishammuddin perlu disediakan dan untuk menyiapkan Hishammuddin, Zahid Hamidi perlu diketepikan. Hisham tidak boleh bergantung pada karisma beliau dan sokongan beliau dalam Umno. Kejayaan beliau dalam pemilihan agung Umno adalah palsu dan ahli Umno ramai tertipu dengan kejayaan itu. Najib perlu untuk memastikan semua perkara busuk yang telah berlaku di tutup dan tidak terselongkar keluar. Oleh itu Hisham perlu menggantikan beliau sekiranya keadaan mendesak beliau untuk turun takhta.

Untuk menjadikan Hishammuddin sebagai pengganti satu perkara perlu ditentukan. Perkara tersebut adalah untuk memastikan pesaing beliau tumbang dahulu. Untuk mempopularkan Hisham agak sukar. Hisham bukan pilihan Umno. Untuk memastikan Hisham menjadi Perdana Menteri, semua pesaing Hisham perlu di pegang dan ditumbangkan. Maka kerana itu kita lihat timbul gerakan untuk menjatuhkan Zahid Hamidi. Zahid merupakan pesaing utama dalam kerusi Perdana Menteri Malaysia. Sekiranya Zahid dibiarkan maka Hisham hanya akan menjadi bayangan. Oleh sebab itu usaha menjatuhkan Zahid sedang dijalankan. 
Zahid sedang diperhatikan oleh beberapa kumpulan dan gerakan ini akan menyelongkar semua kesalahan dan kesilapan Zahid untuk tujuan mengikat beliau dan menjatuhkan beliau dan memberi ruangan untuk Hisham selesa menggantikan Najib sekiranya timbul desakan yang kuat. Hisham sebagai PM – apa komen korang.     


No comments: